fredag 30 september 2011

Nu har PK resultaten kommit

Jag bestämde mig för att skicka DNA-swabbara för PK-def / PK-brist till UC davis istället för Langford. Hade jag vetat att det skulle innebära en 3ggr längre tid så hade jag valt langford för att slippa den olidliga väntan. Då mina katter är besläktade så var jag givetvis orolig, främst då en avkomma hade testats som bärare.

Jag fick givetvis inte alla prov-svaren samtiigt utan en helg kom i mellan men drog ändå en lättnads suck då första testet visade N/N dvs normal.

Siverspirits Arctic Light N/N - normal, ingen bärare
Royal Spots Bewitched N/K - bärare
Royal Spots Curry N/N - normal, ingen bärare
Den nyaste katten har inte hunnit testas men då hennes far är N/N så kan hon iaf inte vara positiv =)

Det kunde ha varit värre men nu vet jag hur jag ska plannera framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar